Chia sjemenke – superhrana

Od : | Komentari isključeni za Chia sjemenke – superhrana | On : kolovoz 15, 2015 | Kategorija : - Korisni savjeti, Začini

chia sjemenke

Chia sjemenke su plod biljke iz porodice metvice, koja raste u Meksiku i Gvatemali. Povijest nam kazuje da je chia bila vrlo važna biljka u astečkoj civilizaciji. I po izumiranju astečke civilizacije, chia je ostala u upotrebi u toj regiji, ali je ostatak svijeta nije poznavao do prije četvrt stoljeća. Tada ju je istraživač Wayne Coates počeo proučavati kao mogući usjev za farmere na sjeveru Argentine. Coates je započeo svoj rad na chiji 1991., postavši zagovornik primjene tih sitnih sjemenki u kulinarstvu i alternativnoj medicini.

Sićušne sjemenke, koje su bijele ili tamnosmeđe do crne boje, imaju visoku prehrambenu vrijednost. Tijelo opskrbljuju proteinima, vitaminima A, B, E i D i mineralima kalcijem, kalijem, bakrom, željezom, manganom i cinkom. Osim toga, odličan su izvor vlakana – balastnih tvari koje pospješuju probavu. 

Chia sjemenke imaju vrlo pozitivno djelovanje na organizam – daju više energije, pomažu probavi i snizuju kolesterol, no to nije sve. Želatinasta ovojnica koju sjemenka chije razvije u doticaju s tekućinom može spriječiti naglo povećanje glukoze u krvi. U sjemenkama chije nalazi se triptofan – poznata aminokiselina koja poboljšava san, pomaže u reguliranju apetita i podiže raspoloženje. Zbog visokog udjela vlakana i proteina, kao i vrijednih nutrijenata, chia sjemenke posebno se preporučuju osobama koje žele smršavjeti. Ubrzavaju apsorpciju hrane i razgradnju masnoća u organizmu, te daju dugotrajan osjećaj sitosti i imaju nizak glikemijski indeks.

Upotreba: suhe sjemenke

Upotreba u kuhinji: budući da su bez okusa, sjemenke neće utjecati na okus vaše hrane, što ih čini pogodnima za dodavanje nebrojenim jelima. Možete ih cijele posipati po salatama, tostu, desertu, jogurtu ili ih samljevene dodavati frapeima. Možete ih dodati u tijesto tijekom pripreme kruha, kolača ili peciva. Chia se koristi i kao zamjena za jaja i za zgušnjavanje juha. Prije korištenja chia sjemenke se preporučuje natopiti u vodi ili nekoj drugoj tekućini najmanje 10 minuta (možete i preko noći). Po mogućnosti, chia sjemenke uvijek dodajte na kraju kuhanja jer termičkom obradom gube dio svojih hranjivih tvari.

Čuvanje: dobra je strana ovih sjemenki i mogućnost da budu dugo pohranjene bez gubitka svojstava

Informacije preuzete s alternativa za vas

Recepti s Chia sjemenkama:

Chia puding od bademovog mlijeka s malinama

%d blogeri kao ovaj: